Dinsdag 10 oktober

10 oktober 2023 - Colditz, Duitsland

In de omgeving, in Zadrasch, achter het kasteel, zou een kuntsmuseum zijn. O het diakonie terrein. Na de Klimop naar boven van een half uur bleek het museum van 3 tot 13 oktober gesloten.  Even verderop was er nog een museum, een tandarts museum. Volgens de infoborden bijzonder interessant. Helaas was ook dit museum dicht. We konden wel ergens een sleutel halen, maar zoveel moeite doen voor een museum dat ons niet echt interesseerde, daar hadden we geen zin in.

Dus maar terug naar Colditz, we hadden geen zin om door te lopen naar Podelwitz, we hadden namelijk niets te drinken en eten mee en alle restaurants in de omgeving bleken gesloten. ( we hadden we een telefoon mee waarop we dat konden zien).

We lazen een half uurtje een boek, daarna een warme hap bij de 'buurman'. Die is tegenwoordig alleen tussen de middag open en biedt twee keuzemaaltijden aan voor 7,90 euro.

De hele middag tot een uur of vier heb ik buiten in de tuin gelezen. Daarna nog even naar de Lidl en een rondje door de stad. Opnieuw een winkel die gesloten is (de groenteman op de markt, zie foto)